Klasse AM146. Moped/scooter

kr. 8500,- for hele opplæringen.

Dette inkluderer:

3 timer innledende teori

17 kjøretimer på trinn 2,3 og 4

2 trinnvurderinger på 45min.

Det er sjeldent behov for mer kjøretimer, men ved behov tar vi ikke ekstra betalt. Gjelder inntil 3 kjøretimer.

Neste oppsatte mopedkurs går over 5 dager på datoene:

24.juni kl. 11.30 - 13.45

25.juni kl. 13.00 - 16.00

27.juni kl. 11.30 - 16.00

28.juni kl. 08.00 - 12.30

02.juli kl. 07.45 - 11.30

Meld deg på her👇

Grunnleggende kjøretøybehandling

Trinn 2

Før du kan begynne kjøretimene må du ha grunnkurs for moped på 3 timer teori.

Etter det starter kjøretimene og det øves på tekniske ferdigheter på mopeden både på en lukket kjøregård og i rolig trafikk med inntil 3 elever samtidig.

Trinnvurdering mot slutten hvor vi sammen vurderer om du er klar for neste trinn. Denne gjennomføres individuelt.

Trafikal del

Trinn 3

Vi jobber med skilt, vikeplikt, rundkjøring, lyskryss, landevei osv.

Inkludert på trinnet er sikkerhetskurs i trafikk på 4 kjøretimer etter alt er nyinnlært.

På dette stadiet skal du kunne kjøre tilnærmet selvstendig.

SIkkerhetskurs på vei

Trinn 4

En tur på 5 kjøretimer hvor vi jobber med å bli trygge mopedister i ulike områder.

Vi har ekstra fokus på observasjon, risikoforståelse og å skaffe handlingsrom.

Teoriprøven - Hos Statens vegvesen
Mange bruker mye tid for å klare teorien på AM146. Si fra hvis du syns det er vanskelig eller stryker på teoriprøven flere ganger.Vi hjelper deg gjerne!

Førerprøve
Mopedopplæringen har ingen førerprøve. Lærer vurderer gjennom opplæringen om elevene er flinke nok til å gå videre og sier fra hvis det trengs mer opplæring.
Vi krever ikke ekstra betaling for timer som kommer utenom grunnpakken.